onsdag, august 03, 2005

Weekend på fjellgården

Vi har en fjellgård ved Tinnsjøen, noen mil fra Rjukan. Alt vi spiser og drikker (utenom vann) må bæres på ryggen ned et bratt terreng i ca. 25 min.


Jeg har den aller største Bergan-ryggsekken. Den rommer f. eks. en hel kasse med Cola i det nederste rommet, og rager høyt over hodet når alle rom er utnyttet. Forferdelig tungt. På bildet over ligger jeg på bakken helt utmattet etter å båret nok en idiot-bør ned bakkene.
Gården heter Grasdalen - Oddbjørgs pikenavn. Min svigerfar har vokst opp på den gården. Grasdalen bærer sitt navn med rette - grasset er frodig. Vi har ikke vært der siden i slutten av mai.
Grasdalen er et eldorado på alle måter - ikke minst for hobbyfotografen.
"Du skal itte trø i graset ..." Jeg sier: "Du skal itte slå graset om du ikke absolutt må". Jeg elsker blomsterenga, og er mye mer romantisk enn slekt og venner på det området.





Det er herlig å gå barbeint i høyt grass som er tråkket ned.
Selv en avblomstret blomst har sin skjønnhet!
Timotei.

Stabburet.
En foss har vi også. To bekker går gjennom gården.
Og masse brennesle.

Technorati Tags:
[posted with ecto]



Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: