tirsdag, juni 21, 2005

Husmenigheten Schanchesgate 14 Sandefjord: Magiske øyeblikk

"Der hvor to eller tre er samlet i mitt navn, er jeg mitt i blant dere", sa Jesus. Idag var vi bare to, igjen.

Først middag som vanlig: Kokt torsk med sandefjordssmør og smørdampede gulerøtter. Kjernen i dagens samling ble Jesu ord i Johannes evangelium kapittel 17: "Jeg ber at de alle må være ett, ... for at verden må tro at du har sendt meg."

Min kommentar ble: Vi fokuserer på ord når vi vil bringe budskapet ut. Jesus sier at det er vår enhet, som skal bære vitnesbyrdet. Enhet forutsetter kjærlighet.

Vi samtalte lenge og det nærmet seg slutten. Så sier den andre: Jeg har forresten med et ord i dag, jeg også. Hun tar opp en lapp av vesken, hvor hun har skrevet ned skriftstedet, Salme 19: "Det er ingen tale, det lyder ingen ord og ingen røst som kan høres. Men budskapet går over hele jorden, vitnesbyrdet når til jordens ende".

- Dette handler jo om det samme du leste ...
- Gjør det? Hvordan da?

Så ser jeg det.
- Ja, så sannelig.
Det gikk varmt gjennom meg. Bryr Han seg om innholdet i disse samlingene også?


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: