onsdag, mai 03, 2006

På hoggeriet

Det geniale med å ha gammel bil, er at du kan få tak i brukte deler. Det er ikke så komplisert som det høres ut. Du har bilen på EU-kontroll, og får en liste over deler som må skiftes.
Så kan du gå inn på spesielle steder på nettet med greie oversikter over hvilke hoggerier som har akkurat den delen du trenger. Da er det bare å ringe å bestille. Vi bruker to gamle biler som har gått henholdsvis 320 og 400 tusen kilometer.
De siste dagene har jeg kjøpt en startmotor, et sidespeil, en eksospotte og en original jekk. Det har jeg betalt tilsammen kr. 1.100 for. Det er mellom 10 og 20 prosent av nypris. Jeg får hoggeriene til å sende varene direkte til bilverkstedet jeg bruker.
Dette er bilder fra mitt siste besøk på et hoggeri tirsdag denne uken.

Technorati Tags: , , ,


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: