tirsdag, januar 01, 2008

Godt nytt år!

Godt Nytt År alle sammen!

I år feiret Oddbjørg og jeg nyttår for første gang sammen med venner i husmenigheten. Vi var 7 personer samlet. For flere var denne måten å feire nyttår på helt ny og gleden og takknemligheten var påtagelig. Det ble gjort mange tilbakeblikk, og det var ikke bare det nye året som ble feiret. Vi feiret frelsen i Jesus, fellesskapet oss i mellom, nykterhet, gjenopprettede familierelasjoner, og så videre.

Lillian disket opp med mye god mat. Festen ble avsluttet med en bønnestund for det nye året. Fellesskapsbåndene ble kraftig styrket på en kveld som denne.


Share/Save/Bookmark

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott, Are.

Godt nyttår!

hilsen ivar

Are Karlsen sa...

Takk, Ivar! Godt nytt år!

Anonym sa...

Det er et skritt i himmelsk retning.
Menighet er en himmelsk kommunitets-bevegelse - den holistisk - helhetlig - den Guds hellige tempel, Guds bolig.
Kjærligheten -og ikke f.eks. antall eller helbredelser, er det største "suksesskriterium" Enhet -Jesus ba om at vi skulle være ett -
forat verden skulle tro- det innebærer også at merkedagene, høytidene, blir en del av det å leve menighet. Våre hjem fylles av
de helliges tilbedelse. Inkluderende og helt. Alle er like verdifulle.

Min nyttårsfeiring hadde en bismak,
det var de vellykkede - i stor grad - som feiret sin enhet og sitt vennskap.

Turid Sunde sa...

Godt nyttår til dere alle her inne!

Jeg har hatt ei fin romjul med fellesskap med mange av mine "gamle" menighetsvenner. Må nok si jeg føler at jeg er i samme menighet som de enten vi skriver det opp eller ikke. Og godt er det å føle slik.

Til deg Tore: Da jeg leste det du skriver om de vellykkede, så tenkte jeg på noe som står i Bibelen ( jeg forstår hva du mener med det du skriver altså): " Han fryder seg over deg med glede". Så vellykket er du/ vi i øya til Han som betyr noe bestandig. Da stiller du i allefall sterkt der!!

Så må jeg bare fortelle noe jeg opplevde i dag: Det har vært skrevet litt her inne før om dette med bl.a. hvordan vi forvalter kollekten. Noen av oss har vært inne på tanken om at de som har noe å legge i kollekten kan gjøre det, og dersom noen trenger å ta noe fra kollekten, så skal han være fri til å gjøre det.
Jeg sendte noen ord til en kristen stiftelse her om dagen da det kom tilbud om noe jeg kunne få som flott nyttårstilbud. Da tenkte jeg at jeg skulle sende noen ord og bare være ærlig siden dette er noen jeg setter stor pris på. Jeg fortalte at jeg for tiden ikke hadde anledning til å gi eller kjøpe noe siden vi pga lanvarig sykdom, har minimal inntekt. Så i dag kunne jeg gå på posthuset å hente ut i stor pakke med gratis bøker, DVDer og diverse annet. Dette var nye og flotte saker. GRATIS. Da tenkte jeg: Disse gjør jo det vi har skrevet om. Gud velsigne dem! Hurra!!

Anonym sa...

are skulle du vilja kontakta mig på david.ahlen (a) gmail.com

mvh
David

Are Karlsen sa...

Turid,

Det var skikkelig flott gjort av denne kristne stiftelsen! Jeg gleder meg med deg!