mandag, desember 03, 2007

Husmenigheten: Se hva som skjer!

Jeg visste det ville skje. Dynamikken. Sist tirsdag var vi 8 personer på samlingen i husmenigheten. Og en av de nye ønsker nå at vi snart må holde samling hos henne for første gang, fordi hun har to venner hun vil invitere.

Kan en menighet ha det bedre, enn når medlemmene ber om å ha menighetssamling hjemme hos seg, fordi de vil be med seg venner? Jeg har ingen grunn til å skryte av meg selv, men jeg roser meg gjerne av evangeliet. For det er en kraft til frelse og skaper forandring i menneskers liv. Og skaper dynamikk i fellesskapet.

Vi har nå holdt på i snart tre år, og de to siste månedene har det skjedd mye. Til og med Thom, som har vært med i to og et halvt år, henter fortsatt inn arbeidskamerater til fellesskapet.

OK - jeg skal innrømme at nøkternt sett er ikke vår husmenighet særlig imponerende. Kanskje den aldri vil bli det sett utenfra. Men jeg ser det innenfra, og er begeistret.

Det jeg ønsker å se skje, er at menigheten skal vokse og dele seg, vokse og dele seg, vokse og dele seg ... Det er noe jeg ønsker for alle menigheter!

Amen! La det skje!


Share/Save/Bookmark

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei:)
Kan ikke du vær så snill å logge deg inn på digit.no, har sendt degn en pm.

mvh
Isak:)

Anonym sa...

kan du vær så snill å svare på mel mi.. På digit.

Dag Selander sa...

@ARE: Växa & dela sig, ja. Du uttrycker samma princip som cellkyrkan och Sunnliden. Det gläder dem att få höra. Ska sända ditt URL till Småland.

Are Karlsen sa...

Isak,

Jeg har ikke klart å fjerne din kommentar, jeg har heller ikke klart å fjerne bildet inklusive kommentarer, men jeg har klart å skjule bildet og kommentarer fra offentlig visning.

Are Karlsen sa...

Dag,

Takk for kommentar. Jeg er forøvrig imponert over intensiteten og omfanget av debatt på svenske, kristne blogger. Har det vært slik lenge eller er det et nytt fenomen?

Anonym sa...

Halleluja, 3 år til så er nok vår husmenighet fylt med så mange at vi har delt oss like mange ganger..
Om Gud vil og vi gjør jobben godt. Gledelig å se at du får så mange komentarer..Stå på vidre i Guds navn!
lILLIAN