søndag, desember 17, 2006

Dagens foto: Vindusvask



Oddbjørg er noen dager og besøker May Lene i Skottland. Jeg er hjemme med en liste over nødvendige gjøremål før jul, blant annet vindusvask. Det er så mye enklere når Oddbjørg er hjemme, da får jeg bøtta og redskapene servert med en kort instruksjon, og så er det bare å gå igang.


Jeg bestemte meg for å gå grundig tilverks og gjorde et søk på nettet på "vindusvask". Da kom jeg over denne fantastiske siden, Arkivet for nyttig informasjon, hvor jeg fant dette rådet:

Bruk litt zalo og litt salmiakk i kaldt vann (varmt vann fordamper og det blir bare såpe igjen på vinduet), bruk forvasker (eller fille) og vask vinduet.


Nal vinduet sidelengs. Bruk vindusskinn vridd opp i eddikvann på evt. rennmerker og rundt pakningen, og vinduet er gullende rent ...

Da var det bare å grave seg inn i skuffer og skap for å finne de nødvendige ingredienser. Salmiakk var ikke mulig å finne, så jeg spaserte ned til butikken i lav desembersol.


Og benyttet turen til å ta noen bilder på temaet "Lys og skygge".



Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

Etter å ha lest dette, så GLEDER JEG MEG til å pusse vinduer!...håper jeg får det like morsomt som du hadde det, Are!

Are Karlsen sa...

Hyggelig, Anny! Bare en ting: Ikke for mye Zalo. Skummet er veldig seigt.