fredag, august 24, 2007

August 2003

I august 2003, for fire år siden, fikk jeg min første "ville" visjon om enkle, frie kristne fellesskap i nettverk. Siden har de blitt kalt husmenigheter.

I februar 2005 ble husmenigheten vår dannet. Så oppdaget jeg via internett at det var tusenvis av mennesker rundt om i den vestlige verden som hadde gjort det samme som jeg. Jeg begynte å blogge mine erfaringer og refleksjoner. Og fikk mange nye venner i Norge og etterhvert Sverige.

Fire år er en kort tid. Men for meg har de siste fire årene vært så fulle av begivenheter, oppdagelser og ny innsikt, at det virker like langt som halve livet.

Jeg fryder meg over den husmenigheten jeg får være med i, de nye husmenighetene i Norge og rundt om i verden og ikke minst det perspektivet de representerer.

Det er noe av det jeg har gått og tenkt på i det siste.

Jeg tror på en ny vår i Guds rike!


Share/Save/Bookmark

1 kommentarer:

Anonym sa...

Nye tider
det har vært spennende å følge med - vår kristne tro og praksis utfordres fra alle kanter - og det er avgjørende å finne fram eller tilbake til evangeliets urkraft og urverdier.

Jeg har i går en samtale med en som for noen år siden var ivrig i Ny generasjon. Bl.a. den "militante" evangelisieringsgløden skremte meg nesten til lammelse. "Hva her jeg vært med på - og oppmuntret?" Det er en en interessant film her:

"The Jesus Camp"

http://video.google.com/videoplay?docid=-2951728125796183106&hl=en

Den kommer visst nok også på NRK2 den2. eller 3. september.?

Det må finnes alternativer - er dette Jesu budskap)