lørdag, juni 30, 2007

Dagens foto: Åsgårdstrand


Share/Save/Bookmark

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg elsker Åsgårdstrand, flott bilde!

Må fortelle kort, at endelig har jeg funnet en husmenighet etter (vårt) mitt hjerte, uten hierarki, og som virkelig lever budskapet.

Fant denne i Botswana, menigheten består av 60 - 100 BARN!! (Fordi de er foreldreløse pga HIV-aids)og det ekteparet vi bodde hos er som foreldre for alle disse barna, lærer de det mest grunnleggende som foreldre må lære sine barn, men de bygger også Guds Rike inn i unge hjerter som finner HÅP hos Jesus.

Helt utrolig å høre deres ord på dette, just som vi undulater i Gjøvik uttrykker våre lenglser. :-)

Min sønn og jeg var på en fantsastisk misjonsreise i Afrika i ca 3 uker, i Zimbabwe, Botswana, Sør-Afrika, en utrolig flott og spennedne tur. (Kjørte 4200 km)

Mange sterke inntrykk, bl.a å se de glade smilende menneskene som danset av glede for Jesus i timer, til tross for fattigdom, hunger og nød!! (Gamle Anny danset også i timer sammen med de ute under åpen himmel og masssssse jord og støv og har hostet og vært svært forkjølet siden, men PYTT!! hva er vel det i forhold...)

Anonym sa...

Jeg glemte å si at denne meget dynamiske minigheten ikke jobbet på blogg/drev teorestisk i årevis før de 'gjorde det', men bare begynte EN KVELD. Startet en husmenighet, og da var de "bare oss i familien" somm de forteller meg. Men siden kom det 60 - 100 barn uten foreldre...
Hm hm...

Anonym sa...

Så noe på TV nå der de snakker om "kun en ideologi"

..........er det det vi driver på bloggen her, kun en ideologi, kun morsomme teorier, absolutt uten virkelighet som er i stand til å nå MENNESKER!!!

Anonym sa...

Huttetu!!
Er det mulig å høres sint ut eller..?? Unnskyld!(Snakker om mine to siste poster her, selvom
jeg mener å si noe her....)

Forøvrig, 'ojgkr' er også meg.....litt hyggeligere "forfatterskap"

Anonym sa...

Du Anny! Jeg kom til å tenke på en kommentar jeg fikk fra min lærer i prekenlære da jeg gikk i Staffeldtsgate. Jeg hadde skrevet ned det jeg skulle si, men prekenen ble litt anderledes. Som vanlig.
" En merker at du har noe på hjetet" på Evens ( senere biskop til og med) kommentar.
Mange med deg kan nok enten virke litt sint, eller til og med være det ( huff a mei,da), når en føler at en går i år nr. xxxxx med noe på hjetet som en liksom ikke får helt ut i livet.

Stå på søster! Vi får tåle å merke at vi har med levende mennesker å gjøre. Etterpå er vi jo døde, og da er det ikke mye å få gjort her i livet.