mandag, oktober 24, 2005

Å gi seg

Å være kristen, er å gi seg til Kristus, fordi Han allerede har gitt seg til meg.

Jeg aksepterer at Jesus har gitt seg til meg, ved å gi meg til Han.

Å gi meg til Kristus, er å gi meg til dem som har gitt seg til Ham.

Å gi meg til andre er å møte dem ansikt til ansikt og møte deres behov, og tjene dem med det jeg har.

Å gi meg til mennesker er å være ett med dem.

Å være ett med mennesker er å fullføre det oppdraget Jesus ga meg:
Jeg ber at de alle må være ett, likesom du, Far, er i meg og jeg i deg. Slik skal også de være i oss, for at verden skal tro at du har sendt meg. Jeg har gitt dem den herlighet du har gitt meg, for at de skal være ett, likesom vi er ett: jeg i dem og du i meg, så de helt og fullt kan være ett. Da vil verden skjønne at du har sendt meg, og at du har elsket dem slik du har elsket meg.

Technorati Tags:


Share/Save/Bookmark

1 kommentarer:

Kjell Sørsdal sa...

Amen. Det skriftstedet har jeg i 100 font på veggen. I tillegg til blant annet; Apg. 26 - 18 Du skal åpne deres øyne, så de vender om fra mørke til lys, fra Satans makt og til Gud, for at de skal få tilgivelse for syndene og arverett sammen med dem som er blitt helliget ved å tro på meg.