tirsdag, september 13, 2005

Sorg

Jeg sørger over Bondevik-regjeringen. Jeg sørger over at en så balansert, dyktig, samarbeidets gentleman som har ledet regjering og land med utmerkede resultater ble nedstemt i valg.

Jeg sørger over at partier som er svartmalende (Arbeiderpartiet), populistiske og opportunistiske (SV) og proteksjonistiske (Senterpartiet) nå er kommet til makten.

Jeg frykter hva som vil skje med rentenivået når alle løfter skal innfris, fordi jeg har stor gjeld i forhold til inntekt.

Jeg gremmes over den enormt store offentlige sektor som har så få incitamenter til å spare penger, og hadde sett fram til en fortsatt forsiktig privatisering av offentlig sektor.

Jeg fatter ikke at noen kunne kreve at Fremskrittspartiets vulgære populisme kunne få plass i en ansvarlig regjering.

Jeg er lykkelig over å leve i et land som foretar regimeskifter etter frie, demokratiske valg.

Gud velsigne Norge! Gud velsigne statsminister Jens Stoltenberg!

Technorati Tags: , /, /, /, /


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: