søndag, september 04, 2005

Et nytt USA?

Bildene av tusenvis miserable, fattige, fargede amerikanere som er overlatt til sin egen skjebne under en omfattende naturkatastrofe er ingen bra reklame for amerikansk samfunnsutvikling.

Jeg gjetter at dette vil forandre USA.

Jeg gjetter at de politiske krefter som har ansvaret for den politikken som er ført i USA de siste årene vil bli svekket.

Jeg gjetter derfor at det vil gå ut over de konservative, kristne politiske miljøene.

Og jeg fatter ikke at et land hvor kristne har hatt en så stor innflytelse på politikken de senere år, kan tillate en samfunnsutvikling hvor man får en så miserabel underklasse.

Dersom kristen, konservativ politikk går ut på å legge tilrette for de ressurssterke og bygge ned statens ansvar for de ressurssvake, er jeg redd at situasjonen i New Orleans i disse dager viser konsekvensene av en slik politikk.

Jesse Jackson synes godt på CNN om dagen. Det tror jeg sier litt om hva som er i vente.

Technorati Tags: ,
[posted with ecto]


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: