fredag, september 01, 2006

Bloggvandring

215263835 Baaef709B3
Foto: House Church Chronicles

Bloggeren House Church Chronicles følte seg slik under Bill Hybels lederseminar nylig.

Ruben Solvangs blogg gjorde meg oppmerksom på bloggen til Gordon Andersen - en journalist med bakgrunn i trosbevegelsen. Han hadde nylig et velplassert leserinnlegg i Vårt Land med tittelen - Jeg burde saksøkt Ulf Ekman.

Han skriver også en småmunter og lettere satirisk historie om unge Stefans opplevelser i en trosmenighet.

Hanulf er bloggenavnet til en norsk jente som har bodd i Tulsa, Oklahoma de siste 10 år. Hun har en blogg med betraktninger om kommunikasjon og skriver om Jesus og popkulturen i posten Leave Jesus Out of Pop Culture, Please.

Jeg spurte henne i en kommentar om hva slags amerikansk menighet det er som støtter henne i hennes synspunkter. Hun svarer at hun har ikke funnet det ennå - hun er på leting.

Bloggeren House Church Blog har vært i en tradisjonell menighet, og har en analyse av kulturen i tradisjonelle amerikanske menigheter. Her er det mye å kjenne seg igjen i.

Til slutt i min bloggvandring: House Church Chronicles har vært på Bill Hybel-seminar om lederskap.


Share/Save/Bookmark

1 kommentarer:

Lynglimt fra Gordon sa...

Hei, Are!!
Artig å se at du har lenket opp bloggen min. Fint at du likte historien om Stefan.