søndag, mai 20, 2007

Dagens foto: Fræna


Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Ivar Kvistum sa...

Dette liker jeg, den sugende dybden og det dramatiske lyset.

Jeg kjenner godt Fræna fra min tid som sivilarbeider og redaktør for mannskapsavisa som den gangen het "Militærnekteren". Vi var mye på Hustad leir, hvor blant annet unge menn fra Jehovas Vitner satt internert på det som for dem var en 18 måneder lang bibelleirskole.

Dessuten hadde de kjøkkentjeneste og gjorde sitt beste for å koke i stykker gulrøtter, torsk og poteter til oss andre som var på Hustad for å holde tillitsmannsmøter eller gå på forskole i ikkevoldsstrategi.

Jeg ser av bildet ditt at ingen har tatt bryet med å pusse opp i Fræna siden min tid.

Det ante meg.

Ivar

Ivar Kvistum sa...

Takk, forresten, for komplimenten borte hos Bjørn Olav hva angår religiøst maktspråk.

Tenk på det: Vi bekjenner oss til en religion som handler om ord. Ordet som ble mennesket. Ordet som var i begynnelsen. Ordet som forkynnes.

Hvilken makt har ikke språket i en religion som handler om ord og skrift.

Og så er kristne flest så daffe og likegyldige med hvilke ord som brukes.

pappus sa...

Ivar,
husker at brutter'n også var på leir en gang på 70-tallet. Delte leirlivet med en annen stolt redaktør. Men her deler nok historiene seg (din og denne): leiren var militær, redaktøren het Allern og det sto biff på menyen. Infiltrasjon het det dengang og var skrevet i hemmelig kode i KK. 70-tallet var en sorgløs tid og rik på all verdens konspirasjon og historieforfalsning.

;-) Bent

PS.