tirsdag, juli 25, 2006

Husmenigheten Tjodalyng: Nytt gudshus

Den lille husmenigheten vår var samlet igjen - denne gang på en ny adresse. Thom er ute av fengslet, og har fått en fin leilighet i Tjølling. Vi hadde en god samling der mandag kveld.

Nå er hele menigheten ute av fengslet. Vi legger framtiden i Herrens hender og ber om at den Hellige Ånd skal gjøre sitt verk i våre liv.

Det er ikke noe mål for oss at vi skal samles hjemme hos oss i Schanchesgate. Tvertimot. Å innta nye hjem er viktig. Irene sa en gang at jeg ønsker å fylle mitt hjem med kristent fellesskap. Å åpne hjemmet sitt for det kristne fellesskapet er en viktig del av disippelgjøringen.

Det betyr at vår lille husmenighet allerede har to "gudshus". Det gjelder å feire de små seire. Neste gang er planen å samles hjemme hos Glen Willy.

Technorati Tags:


Share/Save/Bookmark

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Nå er hele menigheten ute av fengslet. " (Are K)

...det er noe i denne setningen som er helt fantastisk stort for meg!
Takk!

Ivar Kvistum sa...

Gratulerer med løslatelsen!!!

Måtte hele menigheten få leve lenge og rikt i frihet.

Ivar

Thomas sa...

Flott!

Har forresten gjort en litt ungdommelig oversettelse av noen av tankene som deles her på bloggen for ungdomsmagasinet sorthvit:

http://www.sorthvit.no/ez/index.php
?/sohv/nyheter/500_ord/10_juli_2006_13_21_00

Are Karlsen sa...

Flott artikkel, Thomas!

Jeg legger ut linken på nytt, så den blir lettere å bruke:

Thomas´ artikkel i sorthvit

Anonym sa...

Jeg leste artikkelen din Thomas, veldig bra!

Så spennende her på bloggen "å bli kjent med" nye mennesker, og hva de mener og står for.