torsdag, juli 06, 2006

Samtale - debatt - diskusjon

På internett finnes det mange muligheter for å føre samtaler, debattere og diskuttere. Også omkring spørsmål som har med tro, menighet og kristendom å gjøre.

Vårt Land har et mye brukt diskusjonsforum. Og stadig flere aviser åpner for at leserne kan kommentere artikler på samme måte som man gjør det på blogger.

I det siste har jeg blitt oppmerksom på to nye debattforumer drevet av privatpersoner. Det ene heter Trosverkstedet og tilhører Ivar Kvistum. Ivar er journalist og har sin bakgrunn i Baptistsamfunnet. Han var med i Oslo 3. baptistmenighet, som har opplevd mye turbulens i forbindelse med homofilispørsmålet.

Det andre forumet drives av Ruben Solvang. Ruben har vært med i Levende Ord, hvor man også som kjent har gått gjennom turbulens. Ruben har fått interesse for husmenigheter, og har åpnet en egen seksjon for debatt omkring det temaet. I tillegg har Ruben en rekke andre interesser som han gjerne samtaler omkring.

Her finner du de nye debatt-mulighetene:

trosverkstedet.diskusjonsforum.no

forum.rubensolvang.com

Technorati Tags:


Share/Save/Bookmark

1 kommentarer:

Ivar Kvistum sa...

Takk for reklamen. Jeg håper mange av "dine" finner veien til trosverkstedet, og jeg håper at også du tar deg tid til å delta og utfordre.

Jeg tror vi trenger dialogen. Jeg tror vi trenger å riste av oss frykten for å stille ukorrekte spørsmål ved dogmatikk og tradisjon. Jeg tror vi trenger møtepunkter.

Jeg ønsker å være i bevegelse, og jeg ønsker å bevare evnen til å la meg bevege. Hvis noen har lyst til å rikke seg litt sammen med meg og andre venner i trosverkstedet, er det bare å logge seg inn.

Ivar