mandag, desember 12, 2005

Scoooooooop!

IMG_4768
Statsminister Jens Stoltenberg og Bob Geldof
Foto: Are Karlsen
Dagbladet brukte to sider på dette bildet i sin søndagsutgave.

Dette er historien om hvordan jeg fikk et bilde smurt ut over to sider i Dagbladet denne helgen:

Reklamebyrået der Oddbjørg er ansatt, hadde invitert oss med på julebord i Oslo, inkludert overnatting på Grand Hotel. Da vi hadde installert oss på rommet, måtte jeg et ærend ned i lobbyen. Jeg tok som vanlig kameraet med meg. Nede i lobbyen så jeg et fjernsynsteam i ferd med å intervjue Bob Geldof. Jeg tok bilder oppe fra trappa, så at en pressefotograf gikk tett innpå, og gjorde det samme selv. Så kom Jens Stoltenberg ut av heisen og innledet en samtale med Bob Geldof. Etter en stund satte Geldof seg i trappa og Stoltenberg hadde ikke noe valg, han måtte sette seg han også. Jeg hadde orkesterplass og fyrte løs med kamera og blitz.

Da jeg hadde holdt på en stund kom en pent antrukket mann og spurte.
- Hvem er du?
- Security, tenkte jeg og presenterte meg. Han ga meg sitt kort, og presenterte seg som Dagblad-journalist og sa:
- Min fotograf sitter fast i heiskø. Kan jeg få kjøpe bildene av deg?

Jeg ble med opp i Dagblad-redaksjonen rett rundt hjørnet, lastet ut bildene og forhandlet om pris. - Du får betalt dersom vi velger å bruke bildet, ble dealen. Litt spent gikk jeg neste formiddag ned i hotell-lobbyen og plukket opp et eksemplar av Dagbladet. Joda, over sidene 12-13 stod mitt bilde, med en story om Bob Geldofs lobbyarbeid denne helgen til beste for de som fortsatt sulter i vår verden.

Technorati Tags: , , , ,


Share/Save/Bookmark

4 kommentarer:

Anonym sa...

gratulerer Are!

-- må jo flire litt også da...

Aren

Anders Brenna sa...

Gratulerer!

Sånt er jo litt artig. Bra bilde var det jo også.

Helge Terje Gilbrant sa...

Jeg bare må si det — Gratulerer! Nå er verdien av at du aldri forlater et rom uten å ha med deg kamera bevist. Jeg synes at bilde (nesten) er i klasse med at Kong Olav betalte på trikken...

Anonym sa...

Suverent Are, litt av noen "skudd"!! Jeg synes faktisk det med Stoltenberg og Geldof stående også er et meget bra bilde med godt uttrykk!
Gratulerer!