mandag, juni 12, 2006

Husmenigheten Schanchesgate 14 Sandefjord: Det holder

CRW_1888_1
Husmenigheten Schanchesgate 14
Foto: Are Karlsen

Vi startet samlingen i husmenigheten med et grillmåltid.

Vi hadde samling i husmenigheten igjen i kveld. Irene er det store takkeemnet. Glen Willy er bønnemnet. Og Thom som fortsatt er i fengsel. Han kommer ut i midten av juli.

Irene har siden hun kom ut av fengselet i mai, hatt fast jobb, og hun lever rusfri. Før vår forrige samling sendte hun en SMS med et nødrop: "Jeg behøver en ny overgivelse til Jesus!". I den samlingen fikk hun be ut fra sitt hjerte som hun ikke hadde gjort på mange år.

Irene er sjelevinneren.
- Skal jeg få tak i Glen Willy til samlingen, idag?, spurte hun på telefonen.
- Ja, flott.
Glen Willy er en del av menigheten, men er den som har levd kortest tid med Herren av oss. Da jeg traff Irene for halvannet år siden og spurte om hun ville være med i husmenigheten, hadde hun ikke fast bopel. Idag har hun egen leilighet, jobb og lever det nye livet med Jesus. Og evangelisten i henne melder seg med én gang.

Bibelen kom fram mens jeg tente opp grillen. Irene leste Salme 144 og ba meg ta versene 1-8 med som en hilsen til Thom, som jeg skal besøke i Sem fengsel i morgen.

- Jeg ønsker meg til Østerbo i sommer, sier Irene under grillmiddagen.
- Jeg kan kjøre, sa jeg.
- Flott, sier Irene, da reiser vi en gjeng og bor i telt.
- Jeg kan kjøre og hente dere igjen, sier jeg.

Østerbo-stevnet er fra 24. – 30. juli. Da er Thom ute av fengslet. Det blir en flott gjeng på stevne-tur.

Vi leste fra Guds ord, samtalte om livet med Gud og ba sammen. For meg er dette livet.


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: