mandag, juni 12, 2006

Æresgjester

CRW_1796
Staben i Timeout
Foto: Are Karlsen

Været i helgen var strålende, og vi kunne nyte maten utendørs med panoramautsikt over Telemark.

Oddbjørg og jeg var invitert som "æresgjester" til en weekend i helgen. Det var samtalekaféen Timeout, som jeg var med å ta initiativet til mens jeg jobbet i Filadelfia, Oslo, som inviterte til medarbeiderweekend. Det er i disse dager tre år siden kaféen startet opp. Idéen var at medarbeiderne dannet et såkalt småfellesskap, som også skulle være inkluderende i forhold til gjestene i kaféen. Småfellesskapet ble basert på mange av de samme verdier som jeg nå tenker om husmenigheter.

Etter ett år sluttet jeg i menigheten, og Timeout har siden hatt en sterk utvikling. Den er nå registrert som egen stiftelse, på grunn av driftens økonomiske sider.

Vi var samlet på Hjartdal Fjellstoge, som ligger med storslagen utsikt og i et nydelig turterreng.

Jeg har postet om samtalekaféen Timeout også her:
Hva Gud gjør: Kjell og Vidar!
Apostlenes Gjerninger II
Kjell og Anthony
Stridskamerater


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: