søndag, mai 28, 2006

Dagens foto: Odder-grisen

CRW_1458
Odder-grisen
Foto: Are Karlsen

Odder-grisen heter toget som går mellom Århus og Odder, en strekning på ca. 40 kilometer. I helgen var vi på en hytte utenfor Århus sammen med gode venner - en strålende tur. Odder var en liten by i nærheten. Toginteressert som jeg er, benyttet jeg sjansen når vi ble stanset av bommene. Jeg ville forsøke å få det til å synes at toget var i fart ved å bruke en forholdsvis lang lukkertid, og valgte programmet Lukkerprioritet (det heter Tv på innstillingshjulet til kameraer som har slike muligheter). 1/30 sekund gjorde susen. Jeg hadde dårlig tid på meg til å stille inn kameraet, springe ut av bilen og trykke av utløseren på riktig tidspunkt. Trodde ikke at bildet ble noe særlig, men ble positivt overrasket over både eksponering og komposisjon. Men det er mulig at min barnslige interesse for tog farger min egen oppfatning av bildet.


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: