fredag, mai 12, 2006

På småbruket Grasdalen i helgen

CRW_0170
Kjøkkenet på Grasdalen
Foto: Are Karlsen

Dette er skyggen av meg som steker biff på vedkomfyren på småbruket Grasdalen ved Tinnsjøen nå i kveld.

Vi åpner sesongen på småbruket Grasdalen nå i helgen. Her i den bratte lia ned mot Tinnsjøen noen mil fra Rjukan, har min svigerfar vokst opp. Oddbjørg og jeg overtok for noen år siden. Uten bilvei (15 min å gå), uten strøm, uten innlagt vann, uten synlige naboer og beliggende så bratt at traktor er umulig. Våningshus, eldhus, stabbur og låve. Vilt og frodig, solvendt, masse natur, fossedur, bratte fjell og en lang, men utilgjengelig strandlinje til Tinnsjøen - bortsett fra 25 meter som er verdens deiligste badeplass.

Dersom jeg er heldig med mobildekningen - så er dette postet fra Grasdalen nå i kveld.

Technorati Tags: ,


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: