fredag, mai 05, 2006

Livet smiler

Plutselig er den her bare - den varme lufta. Nå er ikke bare sola varm - lufta også. Og her sitter jeg i solveggen, med mine duppedingser og tidsskrifter og Fantaglass med Fanta i - og livet smiler. Salget for Næringsavisen gikk greit idag. Bjørg Fjell Vikarbyrå og Tjøme Golfklubb kjøpte annonser. Og Posten signaliserte i en epost at de var interessert i å kjøpe bildet av postbilen i denne posten. Er man freelance så er man freelance.

Og snart skal jeg kommentere en kjempeinspirerende kommentar fra Anny på Gjøvik, som foreslår at vi skal ha en samling om husmenigheter så snart som mulig. Vi kan ikke bare drive å skrive på internett - vi må komme sammen også. Det virker som om det er et tyngdepunkt på Gjøvik. Veldig, veldig, spennende. Livet smiler fordi Gud er god!

Technorati Tags: ,


Share/Save/Bookmark

11 kommentarer:

Anonym sa...

Livet smiler! I følge Dagen, så ankommer herrene Ekh og Åleskjær Bergen på en dag som denne. Se
http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=9197

Kjell Aukrust har beskrevet og tegnet flere ankomster til Alvdal stasjon der autoritetspersoner verdig stiger av toget og setter sine føtter på kreosotbehandlet perrong. Ankomstene var behørig annonsert på forhånd og fremmøte og forventningens ånd var stor blant de innfødte. Iscenesettelse, koreografi, kalles det på fint og er en viktig del av teateret(heri opptatt sirkus).

Minnes vagt en strektegning av Aukrust, som iflg. undertekstens knappe ordlyd, røpet at " Sterke-William (?) kom med 5-toget". Mannens fryktinngytende skikkelse talte for seg. Han fungerte som en slags sirkusartist innen løfting og bøying av jern. Hans komme var forhåndsmeldt.

Historien gjentar seg, denne gang i Bergen badet i sol. Sterke tunger er tilkalt for å bøye gjenstridige åndelige verb. Folk trenger sirkus. Sirkus trenger folk. Derfor forhåndsannonsering.

Anonym sa...

Hei igjen, jeg er jammen blitt hekta på blogging! (Før Tore snakket om det, visste jeg ikke om dette i det hele tatt)!

Flott bilde i sola!

Og nå er vi i Gjøvik inspirert på samling her, snart, tenker jeg som skal ha allting til å skje.. i går!! (Yesterday).

Går det an å bestille/ønske seg en 'overskrift' i bloggen om møte i Gjøvik? Og med bilde av 'vår eller vårløsning'?

Jeg har en tanke at kanskje denne første samling skal være liten??
Da venter vi med bildet og invitten til neste store samling...eller????

OK, det er mitt tips.

Are Karlsen sa...

Anny!

Jeg gir deg den overskriften og det bildet du måtte ønske. Det er kanskje en del detaljer rundt denne første (tror jeg) samlingen som kan være krøkkete å finne ut av via bloggkommentar. Når vi har hatt vår første samling og fått snakket sammen om dette og annet, vil mye bli lettere. Dette finner vi ut av.

Det er helt greit for meg at vi lar første samlingen være liten.

Anonym sa...

Men gamle Anny undres åssen kommunisere angående første samling? Epostadresse...eller?

Anonym sa...

glemte å si min mailadresse:
annys@broadpark.no

Are Karlsen sa...

Anny,

Min epostadresse står på høyre side ganske langt oppe. Den er:

arekarlsen@mac.com

Anonym sa...

Ser dere vil komme til Gjøvik. Har fått mailer fra Anny siden jeg ikke har vært hjemme i dag. Høres spennende ut, så vi må prøve å få til dette. Jeg sendte en liten melding til Anny da jeg kom hjem, men den gikk ikke gjennom til Sjur( vidresendte til Are og Tore også), det kom fram tror jeg. Er det noe feil med mailadressen? Min er turid.d.sunde@c2i.net.om noen har bruk for den.

Are Karlsen sa...

Takk for mailadressen, Turid!

Gjøvik er det rette stedet å samles nå! Jeg gleder meg til denne samlingen!

Anonym sa...

Både weben min og epostene mine falt ut i natt, og er ennå ikke i orden. Feilen ligger ikke hos meg. Det tar fra noen timer til noen dager før det virker igjen, gjetter jeg.

Anonym sa...

Nå virker alt igjen på den serveren jeg er koblet opp mot, eposter, web og slikt. Men av erfaring kan det hompe og gå litt ut dagen.

Anonym sa...

Næmen, Bent Risnes, jeg har da ikke lest hele den supre og meget morsomme greia fra Alvdal/Bergen.

Kjempebra!

Ja, det bøyes noen gjenstridige åndelige verb. Jeg har møtt han Sterke-William! Men verb (les Anny) holder på å rette seg ut igjen nå, heldigvis går det an å rette ut igjen slike verb!