onsdag, juli 06, 2005

Husprosjektet 4. dag

Idag er det min andre dag på sommerens vedlikeholdsprosjekt. Etterskjelv fra forrige ukes salgsarbeid, gjør at jeg desverre ikke kan bruke all tid på eiendommen. Men jeg fikk iallefall kjøpt det vi behøver av materialer på Hasås i Kodal. Jeg tror de er veldig rimelige. Og så var servicen på topp. Jeg fikk god hjelp med å sikre lasten på hengeren. --- Nå er teamet igang - snekker, Hans Martin og meg. De første bordene er skiftet ut, en vindski. Alle israftene må skiftes, pluss litt av kledningen på veggene. Og så må gelenderne rundt trappene repareres og delvis skiftes ut. Hans Martin maler vinduer, og hjelper meg med å skrape i tillegg. Skrapingen er en stor jobb, for den gamle malingen slipper på ganske mange steder. --- Snekkeren er en ung kar som heter Håvard Kleppan. Han er av den typen som later til å tro at alt er mulig. Og beveger seg i stillaset og på taket som en apekatt. Sammen utgjør vi et perfekt team!


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: