søndag, juli 03, 2005

Viktige komponenter

Dere som kjenner meg godt, vet at dette er viktige komponenter for min velvære: PowerBook, digitalt kamera, Coca Cola og et tidskrift eller avis. Viktigste komponenten er selvfølgelig min PowerBook G4. Den er hele 3 år gammel og har kun 667 Mhz. Men jeg har oppgradert den med 1 gigabyte minne, 100 gigabyte harddisk, trådløst nettverk (innebygget, ingen utstikkende deler), bluetooth (USB - utstikkende) og et nytt kraftig batteri. Den går som en klokke, og jeg har ingen planer om å skifte akkurat nå. Den inneholder alle de dokumenter jeg har gjort siden jeg fikk min første Macintosh i 1986, all epost (ikke reklame e.l.) siden 1995, nesten 8000 bilder og mange tusen sanger. Jeg har ikke mistet ett eneste dokument siden 1986 og har ikke hatt bruk for backup selv om jeg tar backup regelmessig. Jeg har ikke brukt annet enn bærbar Macintosh (Macintosh Portable) helt siden 1990. Den første hadde 16 Mhz prosessor, veide over 7 kilo og kostet over 50.000 kr.


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: