søndag, juli 17, 2005

Husprosjektet dag 13: Katastrofe(r) i malingsbutikken

Vi maler huset i en antikkhvit farge og har kjøpt maling i 4 forskjellige butikker - der det har vært billigst. På torsdag måtte vi ha to ti-litere til og kjøpte i en ny forretning for oss. 1400 kr. Da vi på ettermiddagen åpnet det ene av de to spannene - katastrofe! - det var en annen farge! Antikkhvit Drygolin er en spesialblanding - "byttes ikke" står det på etiketten! I alle de andre forretningene har vi kun sagt antikkhvit - det har ikke vært noe problem. Nå var det plutselig en annen farge og et problem til kr. 1.400. Så sjekket vi spannene og ser at det er et avvik i koden på de siste spannene. Jeg hev meg i bilen for å snakke med butikken - rett før kl. 18 torsdag. Den var lukket og mørk. Maling i korrekt farge måtte vi bare ha den dagen for å holde tidsskjemaet. Så jeg dro til OBS! hvor de kunne fortelle at det finnes 29 forskjellige varianter av antikkhvit for Drygolin i datasystemet. Man må ha koden for å være sikker. - Men folka i butikken bør spørre og informere, sa de på OBS! Og det ble i vårt tilfelle ikke gjort. Vel, på OBS kjøpte jeg én ti-liter så vi greide oss den dagen. Lørdag dro jeg tilbake til butikken der vi kjøpte de to spannene med feil farge for å sjekke om det var mulig å bytte. - Vi er kommet i en knipe, åpnet jeg, og forklarte situasjonen. Jeg fortalte også at vi på torsdag så oss nødt til å kjøpe inn en 10 liter med korrekt farge på OBS. - Jeg kan desverre ikke avgjøre om dere kan få bytte. Det vil sjefen avgjøre på mandag. - OK. Men jeg må uansett ha en 10 liter til av deg med denne koden, sa jeg og rakte ham en lapp. Det skulle han ordne. Så etter en stund var han ferdig. - Her er to nye 10-litere. - Men jeg skulle ha bare én? - Men du kom med to som var feil? - Ja, men jeg sa at jeg skulle bare ha én, dessuten fortalte jeg at vi hadde vært på OBS! og kjøpt én ....?


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: