lørdag, november 19, 2005

Det bobler

64612520 5Bbcf07A37
Helge Terje Gilbrant
Foto: Are Karlsen
Helge Terje, rektor på Menighetsbibelskolen i
Sandefjord overtalte meg til å bli med på
konferansen. Takk!
64611998 14A1198F0B
Dr. Joseph Castleberry til venstre
Foto: Are Karlsen
Dr. Castleberry er studieinspektør ved Assemblies
of God Theological Seminary
i USA.
64610647 8B938E8B6A
Sjur Jansen
Foto: Are Karlsen
Jeg lunchet sammen med Sjur og etterpå stakk
vi oppom kontoret/atelieret hans. Jeg måtte
selvfølgelig leke meg med litt fotografering,
noe Sjur gjerne stiller opp på.
64612446 9E54D89F72
Thomas Hoholm
Foto: Are Karlsen
Thomas Hoholm er med i et spennende hus-
fellesskap i Oslo og var med og ledet et par
av samtalesesjonene fredag ettermiddag.
64612290 Ab6596Cc89
Karl Inge Tangen
Foto: Are Karlsen
Karl Inge Tangen, et superengasjert vandrende
bibliotek innen lederskap, organisasjonsteori
og teologi. Han er faglig leder for PLT.
64612086 Ebbd954B9F Øystein Gjerme og Arne Gjervoldstad
Foto: Are Karlsen
Øystein Gjerme er menighetsplanter i Bergen
og leder for PLT. Arne Gjervoldstad er rektor for
Filadelfia Bibelskole, Oslo.
IMG_1644 Morten Holmquist og Thor-Einar Krogh
Foto: Are Karlsen
Morten Holmquist er pastor i Subchurch i Oslo, Thor Einar Krogh er forkynner i pinsebevegelsen. Apropos Subchurch, sjekk denne linken hvor Andrew Jones, en framtredende figur innen Emergent Movement, forteller om sitt besøk i Subchurch i vår.

Det er ikke bare i Husmenigheten Schanchesgate 14 Sandefjord det foregår prosesser om menighetens kall og karakter. Helge Terje Gilbrant fikk meg med på en interessant konferanse i Filadelfia, Oslo denne uken. I regi av Pentekostalt Senter for Ledelse og Teologi (PLT) som er Pinsebevegelsens teologiske høyskole-satsning. Konferansen dreide seg om Teologi og menighetsplantning og Dr. Joseph Castleberry fra USA var invitert som foreleser.

Hva jeg fant mest interessant var samtalesesjonene ledet av Karl Inge Tangen og Thomas Hoholm, som avslørte at det rører seg veldig mye også i Norge når det gjelder tenkning omkring menighetsfelleskap som ikke står så langt fra det vi gjør i husmenigheten vår.

Helge Terje Gilbrant og Arne Gjervoldstad er representanter for etablerte ledere innen Pinsebevegelsen som på en modig måte tenker nye tanker om menighet. Det kan derfor være spennende å følge med på Helge Terjes blogg framover. (Sjekk denne posten hvor Helge Terje og jeg har en meningsutveksling i kommentarfeltet.

Samtalene denne uken dreide seg om organisasjon, lederskapsmodeller, modellering og ikke minst "hvor er kraften som fører til forvandlede liv?" med innspill fra bl. a. Arne.

Jeg ble utfordret til å redegjøre for arbeidet i vår egen husmenighet.

Jeg benyttet Oslo-besøket til en lunch med Sjur Jansen. Sjur driver nettstedet byggemennesker.no og er en del av mitt etterhvert store nettverk av samtalepartnere.

Technorati Tags: ,


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: