torsdag, november 17, 2005

Husprosjektet: Maling av muren

Oddbjørg ga meg profft arbeidslys i farsdagsgave. Det kom til sin rett idag. Mot fagfolks anbefalinger, bestemte jeg meg for å male muren nå. Fagfolkene sier at kulda ikke er noe problem, det er fuktigheten som er problemet på denne tida av året. Både fuktigheten i lufta som gjør at malingen tørker saktere, og fuktigheten i underlaget. - Vent med å male til sommeren.

Men nå er huset ellers så pent, - bare muren stod der grimete av flass, flekkpussing og søl fra husmalingen. Og nå har det vært skikkelig tørt i et par dager, det har blåst friskt og tørken ser ut til å vare. Dessuten har vi grunnet med vannavstøtende på alle nakne flater.

Jeg tok sjansen og rigget til og kledde på meg lag på lag. Å male i 3 kuldegrader er litt tøft. Kaldt på fingrene. Jeg bruker en helårsmaling som heter Jotun Mur, og husprosjektet er inne i en ny, spennende fase.

Technorati Tags: ,


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: