mandag, november 14, 2005

Film: The Station Agent

Station-Agent-Cover

Det er ikke ofte jeg får sett film via video eller DVD. Før ferien kom Elisabet og Thor Einar med en DVD de mente jeg absolutt måtte se. For den handlet om tog, forstod jeg. Og jeg elsker tog, - det visste de.

Nå har jeg endelig sett filmen - The Station Agent. En herlig film som handlet lite om tog, egentlig. Den handlet mer om det å leve. Hovedper- sonen Finbur McBride, er dverg, og på grunn av stadig uønsket oppmerksomhet er han blitt drevet inn i bitter ensomhet. Han arver en nedlagt jernbanestasjon ute på landet. Og møter andre mennesker som også er ensomme. Filmen beskriver med varm og underfundig humor hvordan mennesker som i utgangspunktet er ensomme, men også veldig forskjellige, klarer å finne sammen i et fellesskap.

Oddbjørg og jeg valgte å se filmen på min PowerBook i senga. PowerBook-en er glimrende å se film på. Bra lyd har den også.

Sjelden har vi moret oss så mye over en film og sjelden har vi vært så enstemmig i vår dom: En soleklar sekser!

Takk Elisabet og Thor Einar!
(Dere får den tilbake ved første anledning.)

Technorati Tags: ,


Share/Save/Bookmark

1 kommentarer:

Helge Terje Gilbrant sa...

Gerd-Anne og jeg kan sikkert også ha utbytte av en slik, ikke lever filmen tilbake før vi har fått låne den. Helge Terje