lørdag, november 19, 2005

Kylling!

Kylling er kosemat. Og så billig - særlig kjøpt på Harry-tur. Jeg liker å krydre med grillkydder og hvitløkspepper. Og så sjekker jeg hva vi har av grønnsaker i kjøleskapet - løk, paprika. Denne gangen hadde vi noen kokte poteter liggende. Og så epler fra hagen. Ca. 40 min. i stekeovnen. Jeg koker ut pannen med litt vann (?), appelsinjuice, Hoi Sin søt chilly-saus og litt fløte/melk, og så får det bli sausen. Slik ble det denne lørdagen.

Technorati Tags:


Share/Save/Bookmark

7 kommentarer:

Anonym sa...

Etter aa ha blitt servert diverse varianter av toerr kylling gjennm hele forrige semester da jeg bodde paa college, har jeg gaatt grundig lei kylling! Det hjalp ikke at de kalte det "Devil Wings" eller andre spennende navn, det var fortsatt toerr kylling. Naa proever jeg aa bli mer og mer vegetarianer, men det er ogsaa vanskelig naar jeg faar servert poelsebiter paa vegetarpizzaen jeg bestiller..

Are Karlsen sa...

Tørr kylling er ikke bra - særlig ikke kylling som er frityrstekt og tørr.

Anonym sa...

Det er en type kyllingmeny som virkelig duger, herr Karlsen, og det er kuku na ugali.....
Ellers:Ikke verst at jeg er med som dagens bilde, du!!! Neste gang du skriver min manns navn i bloggen din, forlanger jeg at det er riktig stavet! Ellers så.....sees vi ikke neste fredag!!!

Are Karlsen sa...

Kuku na ugali - det sier meg ikke mye. Har du oppskriften?

Det er kylling i en slags deig?

Navnet er rettet!

Anonym sa...

Har ikke du spist det hos meg før, da????? Høne og maisgrøt!

Are Karlsen sa...

Jojojojojo - kjente bare ikke igjen navnet ...

Anonym sa...

Jeg pleier å legge kyllinglår (som er krudra med salt, pepper og paprika)i enform, med masse sopp, hvitløk og smør. stekses i ovenen på 175 grader over lang tid, slik at skinet får en myk skorpe på slutten liker jeg å legge vårløk på toppen slik at skinnet ikke blir brent. hvitløksbrød ved siden av er nam nam.