onsdag, november 09, 2005

Tingens betydning

Å ta i bruk en ny Macintosh PowerBook kan være en stor personlig begivenhet for mange. Som meg, for eksempel.

Apples produkter er kjent for sin estetikk. Og nå anerkjent av så mange millioner på grunn av iPod-hysteriet, at det ikke er så eksklusivt som det engang var å være Apple-fan. Nå må man ikke lenger lete seg fram på nettet for å finne noen som lovpriser Apple, det holder å lese dagspressen.

Apple har med iPod kapret store deler av musikk-markedet, og er med siste generasjon iPod i ferd med å gjøre det samme med video-markedet.

I går kom den endelig, min nye PowerBook 15.2" 1.67GHz/512MB/80GB/SuperDrive DL /AirPort/Bluetooth. De fleste forstår det som står fram til SuperDrive DL. Det betyr at maskinen har en to-lags DVD-brenner, det vil si at den kan brenne over 8 gigabyte på hver plate. Videre har den trådløst nettverk og Bluetooth. Bluetooth er nydelig sammen med mobiltelefon - for eksempel til skriving og lagring av SMS på Mac-en.

Apples estetikk gjelder også emballasjen. Å pakke ut sin egen nye PowerBook er derfor en nytelse. Jeg benyttet anledning til å ta bilder med et kamera lånt av min venn Helge Terje, et Fuji F10. Kameraet har en høy lysfølsomhet som gjorde at jeg ikke behøvde blitz innendørs.

Men for all del, vi snakker jo bare om ting ...

Technorati Tags: , , ,


Share/Save/Bookmark

1 kommentarer:

Helge Terje Gilbrant sa...

Gratulerer! Tingens betydning kan ikke overvurderes...!