søndag, januar 22, 2006

DAWN-konferansen 2006 - mennesker jeg møtte

IMG_6116
Vidar Bjerkseth
Foto: Are Karlsen
Vidar Bjerkseth er gammel
klassekamerat fra Handelsgymnaset.
Nå er han tilsynsmann for
27 metodistmenigheter.

Å reise på konferanse er like mye å treffe mennesker, som å høre på foredrag.

Torsdagskvelden var det stormøte i Filadelfia. Det er alltid en fest for meg å komme tilbake dit og slå av en prat med gamle stridskamerater.

På selve DAWN-konferansen traff jeg selvfølgelig mange, men det var spesielt morsomt å møte to av mine tidligere ansatte fra Areka Data, begge som plantere av menighet: Jan Christian Helsvig som for noen år siden plantet Vintreet i Sandefjord, og Roar Djupvik som er i ferd med å plante en Frikirke i Sandefjord.

Og så var det hyggelig å få prate med Vidar Bjerkseth, min tidligere klassekammerat fra Sandefjord Handelsgymnas. Vidar og jeg var nok det man kan kalle kristne superaktivister, - blant annet startet vi evangeliseringshuset "Arken" i ekte Jesusvekkelse-stil. Vidar var metodist, tok etterhvert presteutdannelse og er idag tilsynsmann for 27 metodistkirker på Østlandet.

Og så var jeg så heldig å få overnatte hos Maren og Mark på Majorstua. Det er super-hyggelig å få komme hjem til dem.

Og ikke minst var det berikende å tilbringe deler av fredagskvelden sammen med pastor Torsten Mentzoni på Fridays. Torsten var i sin tid med i samme gjeng som vår Ann Beate. Torsten og jeg hadde en fortrolig samtale, som naturlig nok også dreide seg om de analyser og konklusjoner jeg har trukket når det gjelder menighetsliv.


Share/Save/Bookmark

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo Are!
Takk for sist!
Oppdaget ved en tilfeldighet at jeg hadde havnet på siden din. Jeg satt og viste min svigermor hvordan man kan søke på ulike ting på en pc. Da jeg søkte på navnet mitt, dukket din side opp.
Det var hyggelig å treffe deg i Oslo. Håper det ikke blir så lenge til vi kan møtes igjen. Etter mange år uten kontakt - har det vært morsomt å møtes igjen ved et par anledninger.
Ønsker deg alt godt - og Guds velsignelse!

Vidar