søndag, januar 22, 2006

Scoooooop - igjen!


For andre gang i løpet av få uker havner jeg opp i begivenheter som avisene gjerne skriver om. Og siden jeg alltid har kamera med meg og fortsatt har fotodilla, tar jeg selvfølgelig bilder.

Denne gangen var jeg midt oppe i en smule dramatikk da T-banen fra Nationalteatret til Majorstua fikk stopp midt i tunnelen. Jeg oppholdt meg stående i en stappfull bakerste vogn. Først kom det to-tre kraftige smell med skarpe lysglimt - såpass kraftige at vi rykker til. Den neste "eksplosjonen" fører til at toget stanser og lyset går. Og så begynner vognen å fylles med røyk. En viss uro spredte seg og vinduer ble åpnet. Det var et langt togsett, og ingen kommunikasjon framover. Vi bruker mobiltelefon for å varsle om situasjonen i bakerste vogn.

Etter noen minutter ble døren til neste vogn låst opp. Og etter 45 minutter var brannvesenet på plass i tunnellen og evakueringen kunne starte. Det hele forløp med stor ro. Etter en gåtur på 100 meter kunne vi gå ut gjennom den nedlagte Valkyrien stasjon.

De tre bildene du ser her ble trykket av Dagbladet igår. Jeg fikk en bra pris for dem. I desember tok jeg bilde av Jens Stoltenberg og Bob Geldof sittende i trappa i lobbyen på Grand Hotel. Det ble slått stort opp i Dagbladet over to sider.


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

...dan sa...

hehe.. igjen!
Hva kan jeg si.. utenom at du er en skikkelig "scout": "Alltid beredt!"

Geir sa...

Flott gjort Are! Rett plass til rett tid er det vel noe som heter. Og når du alltid bærer et "ladet gevær" (kamera) er det jo bare å "skyte" ivei!
Vet du forresten at deg beige-gule dressene med svart kneforsterkning som brannvesenet har på seg, de har jeg planlagt produksjonen av! Morro å se at de brukes til annet enn å røykdykke med.