torsdag, mars 09, 2006

Husmenighetskonferansen: Mennesker jeg møtte

Jeg har ennå ikke skrevet så mye om hva jeg hørte på husmenighetskonferansen. Det kommer nok noe. Foreløpig har jeg skrevet om mennesker jeg møtte. Her kommer enda flere mennesker jeg møtte. Og jeg møtte mange flere enn de jeg skriver om her.

Robert Erlandsen har vært min venn siden vi var 10-11 år gamle - helt fra den tiden det var noe som het vitnemøter. Da vitnet vi. Robert var min forlover da jeg giftet meg med Oddbjørg, og jeg var hans forlover da Robert giftet seg med Betty. Siden har vi ikke sett hverandre så ofte.

Da Robert tok kontakt med meg et par dager før konferansen hadde vi ikke hatt kontakt på to år.
- Are, jeg leser bloggen din og ser at du skal til Bergen?
Hyggelig overraskelse! Og billig luksushotell! Betty og Robert har et stort og varmt hjerte og et hjem med en vidåpen dør. Og stadig på vei mot nye eventyr. Det var hyggelig og spennende å få være sammen med Robert og Betty disse dagene.


Dette er Sam Sybbey fra Ghana, hvor han var pinsevenn. I Norge valgte han å bli lutheraner og er aktiv i Landås menighet utenfor Bergen. Dessuten er han doktor i matematikk og jobber på Forskningsinstituttet i Bergen med beregninger av torskebestanden i Barentshavet. Sam Sybbey har gjort en lang og interessant reise.
IMG_7412
Husmenighet i Bergen
Foto: Are Karlsen

- We did it, sier denne hyggelige gjengen, som er en del av en husmenighet, med unntak av Tore Lende. Fra venstre: Jan Otto Nesse, Bodil Sæbjørnsen, Jørgen Sommer, Tore Lende og Aud Rose Nesse.

En av dagene ble jeg overraskende bedt hjem på middag sammen med denne gjengen. De utgjør en mindre del av en husmenighet, som nå er blitt så mange at de må tenke på å dele seg. En av dem, Aud Rose Nesse, var med i husmenigheten til Tore Lende fra starten av i 1972. En middag med utveksling av visjoner og verdier.

Technorati Tags:


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: