torsdag, mars 02, 2006

- Oddbjørg står på flyplassen med feil pass!

IMG_7223
Snøplogen
Foto: Are Karlsen

Etter å ha pløyd meg igjennom alle hindringer i snøkaoset, ble jeg stanset av denne fonna én meter fra garasjen hjemme.

På tirsdag kjørte jeg Oddbjørg til Torp i snøkaoset. Hun skulle besøke May Lene i hennes nye leilighet i Edinburgh. Torp ligger ca 10 km fra der vi bor. Etterpå skulle jeg i et møte. Trafikken var kaotisk og køen stillestående, så jeg kunne ta fram Vårt Land og lese litt. Mobiltelefonen hadde jeg for en gangs skyld glemt denne dagen. Da jeg kom til møtet fikk jeg høre:
- Oddbjørg har ringt. Hun står på flyplassen med feil pass og gaten stenger om 20 min.
Det var å kjøre hjem, ringe Oddbjørg, finne det rette passet og finne en kjørbar vei tilbake til Torp. Ved hjelp av litt uortodoks kjøring i snøkaoset klarte jeg oppgaven.

Da jeg kom hjem senere på dagen var jeg fortsatt i "kjør-på"-modus. Bilen stanset i denne fonna én meter fra garasjen.


Share/Save/Bookmark

0 kommentarer: